Latihan kawad bomba (last week)

Assalamualaikum,

This week memang kitorang semua kena datang latihan kawad! Siapa tak datang, pumping 100 kali ko tahu tak! Ceh takde ah. This week jugak kitorang kena berlatih serious- serious, tak boleh main- main because sabtu ni dah pertandingan.

Jujur lah aku cakap, bila dah ada pasukan kawad ni, rasa berkerjasama tu makin membuak. Rasa best bila berkerjasama. (ye lah, siapa je rasa tak best en) Walaupun kitorang banyak jugak lah bertekak masa awal- awal latihan dulu, sekarang bila kena tegur, terima je lah apa yang ditegur. Take it or leave it. Sebab pertandingan dah dekat.

Mula- mula tak suka jugak bila kena marah sebab salah step. Tapi, dah kau yang salah, memang kena tegur lah kan. Kalau kau taknak terima, lebih baik tak payah kawad. Manja betul. (cakap dekat diri sendiri)

Masa kem haritu pun, cikgu bukan main tegur aku sebab tangan belakang tak paras. Bukan apa, memang tak boleh angkat paras. Tangan aku ni panjang dia lain macam sikit. So bila jalan tu, memang perlukan space yang luas. Tapi tak salahkan sesiapa. Aku je yang perlu try fit into the space yang ada and paraskan tangan.

Insyaallah boleh buat!

Mungkin sekarang kita banyak merungut, tapi hasilnya? Hanya Allah  yang tentukan. Ikhlas atau tidak, meng-effect-kan hasil kita.

Lately kan, Selangor kan hujan lebat kan dengan ribut petir semua. So yesterday, hari yang paling kuat ribut. Jadi kitorang tak berani nak berkawad. Takut kena petir. Tapi alangkah 'happy' nya hidup bila aku kena amik beg aku dekat koop. On the way pergi koop pulak kena redah ribut hujan. Terasa macam dalam cerita frozen, scene anna tengah cari kristoff. Ewah. Tapi disebabkan aku sayang sangat kasut aku (yang aku dah pakai 2 tahun), aku cabut kasut aku dan redah hujan pakai stoking. (sweet tak?)

Tipulah kalau aku cakap aku tak rasa geli bila pakai stoking yang basah tu. Tapi apakan daya, aku tak nak cabut stoking sebab kaki kita adalah aurat~~ (haaa ada ciri- ciri perempuan melayu terakhir tak?) Lepas hujan dah reda, kitorang sambung kawad. Aku pun apa lagi, berkawad lah aku dengan stoking yang lencun tu. Pergh, rasa nak tergelincir tu memang ada.

Esok kitorang berlatih lagi. Tapi esok punya advance sikit, kitorang berlatih lepas rehat. So maknanya, tak payah masuk kelas after rehat~!! Syok habis ye kau izzul. Dah lah esok aku ada presentation. Pffft. Tak dapatlah markah ulbs aku uhuhuhuhuhuh

Doakan kami Bomba JESS!
#IkutCaraBomba

No comments: